Kutatócsoportunk a reziliencia – lelki ellenállóképesség vagy rugalmas alkalmazkodás – komplex jelenségének vizsgálatát, összefüggéseinek megértését tűzte ki célul elsősorban gyermek-és serdülő korosztályban illetve a családi rendszerben.
A rezilienciára a veszélyeztetett életkörülmények ellenére történő sikeres alkalmazkodás. A helyreállás képességeként említik gyakran, mintegy „visszapattanás” az eredeti egyensúly állapotába vagy új egyensúlyba. A reziliens személy működését jellemzi az adaptációs képesség, ami számos tényező komplex kölcsönhatásának eredménye, ilyen; a belső kontroll, az empátia, az optimizmus, a pozitív énkép, a változások pozitív kezelése és az én-hatékony viselkedés. Modern felfogásba a reziliencia potenciál dinamikus, komplex kölcsönhatások eredménye, mely életkorral, élethelyzettel változhat és járhat fejlődéssel is. Egyes megfigyelések szerint a kor függvényében 11-23 éves korban csökken a reziliens működés a gyermekkorhoz képest, majd felnőtt korra ez az érték ismét megemelkedik.
A reziliencia és az életminőség szoros együttműködést mutat a szubjektív jólléttel, melynek domináns tényezője a világ észlelésének a módja szemben az objektív valósággal. A nemzetközi kutatási eredményeket szem előtt tartva fogalmazza meg kutatócsoportunk a kutatási célokat, abban a reményben, hogy az eredményeink hozzájárulnak a megterhelő események negatív pszichés hatásának enyhítéséhez és a szubjektív jóllét megtartásához és helyreállításához.
A Reziliens Fejlődés – Pozitív Kutatócsoportot 2018-ban a KRE, Fejlődéslélektani Tanszék munkatársai alapították. A kutatók korábbi egyéni kutatási (reziliencia, szorongás, életminőség, ADHD, párkapcsolati intimitás, szülővé válás, szülői nevelői stílus) területeket a reziliencia témája köré szervezték. Jelenlegi kutatási tendencia a reziliencia összefüggésinek elemzése; 1) az emberi kapcsolatrendszerek összefüggésébe, mint pl.: párkapcsolat, szülő-gyermek kapcsolat, családi kapcsolatok, 2) idegrendszeri éretlenség vonatkozásában, 3) én-hatékonyság, jóllét, pozitív érzelmek, 4) gyermekkori krónikus és transzplantált betegségek pszichés vonatkozásai.